INNOVATÍV MÁRKA 2020
Trade & Horeca
Food & Non-food

 

A Store Insider magazin célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt egy év sikeres innovációira a fogyasztók, kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén.

Az FMCG és a Horeca-szektor piac világszerte ontja az innovációkat. Az új termékek bevezetésének száma nemzetközi viszonylatban évente átlagosan 9%-kal növekszik. Az innovációs tevékenységre főként a nemzetközi hátterű, nagyobb büdzsével rendelkező cégek tudnak figyelmet fordítani az FMCG-piacon, de a kisebb, akár hazai, vagy a határon kívül alapított beszállítók esetében is gyakran jelennek meg a cégek saját újdonsággal a piacon, ahogy azt teszik például a kétévente megrendezésre kerülő Sirha-kiállításon. 

A termékinnováció tehát a forgalombővülés, az új piacon való megjelenés és a piaci terjeszkedés egyik lehetősége. 

Ma az innovációk kb. 30%-a marad csak meg a piacon: 10 termékből 3 életképes. Az újdonságok életgörbéje is lerövidült, kategóriától, a piac telítettségétől függően az innovációk sikere már az első hónapban, de 3-6 hónap alatt biztos eldől.   

A rendkívüli helyzetre való tekintettel az új nevezési határidő: június 3!